ه آموزش و پرورش محل با توجه به درجه مدرسه و ضوابط مصوب سازمانی.
27 ـ تقسیم کار و ابلاغ کتبی با توجه به شرح وظایف افراد و تنظیم برنامه کار هفتگی کلاسها و ابلاغ بموقع آن به معلمان و دانش آموزان و سایر عوامل مدرسه.
28 ـ ابلاغ مفاد آئین نامه ها و شرح وظایف معلمان و کارکنان و بخشنامه ها و دستورالعمل های واصله به افراد ذیربط و نظارت و مراقبت کامل در اجرای آنها.
29 ـ رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان و ثبت آن در دفتر مربوط و اعلام بموقع غیبت آنان به اداره آموزش و پرورش متبوع و کوشش در اداره کلاسها در صورت غیبت معلمان با همکاری معاون و دیگر معلمان و مربیان.
30 ـ حضور در مدرسه حداقل نیمساعت قبل از شروع کار مدرسه و عدم خروج از آن مادامیکه تمام دانش آموزان و کارکنان خارج نشده اند مگر در موارد ضروری و استثنائی.
31 ـ دایر نگهداشتن مدرسه در ایام تعطیلات فصلی طبق مقررات و دستورالعمل های صادره از وزارت آموزش و پرورش.
32 ـ نظارت مستقیم و دقیق بر تهیه و تنظیم دفتر امتحانات، دفتر آمار، لیست مشخصات دانش آموزان و نتایج امتحانات و کارنامه تحصیلی و ارسال بموقع گزارشهای لازم به اداره آموزش و پرورش و تایید مندرجات دفاتر و بستن بموقع آنها و مراقبت و دستورالعمل های مربوط.
33 ـ مراقبت در حفظ ساختمان و اموال و نظارت بر حسن اجرای امور مالی مدرسه و تنظیم دفاتر مربوط و اسناد لازم بر مبنای مقررات مالی، کوشش در آماده بودن سوابق برای بررسی مقامات مربوط.
34 ـ مراقبت کامل در تامین شرایط مطلوب بهداشتی و ایمنی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و اهتمام در پیشگیری از سوانح و رساندن کمکهای اولیه برای افراد سانحه دیده و مطلع ساختن هرچه سریعتر اولیاء دانش آموزان و اداره آموزش و پرورش از جریان امور در هر مورد که اتفاقات غیر منتظره در مدرسه واقع می یابد.
35 ـ اتخاذ تدابیر لازم بمنظور مراقبت بر جریان فعالیتهای رسمی و جنبی آموزشی، پرورشی دانش آموزان اوقات رسمی و فوق برنامه.
36 ـ نظارت بر حسن انجام وظایف کلیه کارکنان مدرسه و تنظیم پرونده خدمت برای هر یک و ثبت چگونگی کار و رفتار و حضور و غیاب آنان بمنظور فراهم ساختن موجبات ارزشیابی مداوم کامل.
37 ـ تشکیل جلسه شورای معلمان و انتخاب یکی از معلمان یا معاونین مدرسه بعنوان ناظر بر برگزاری امتحانات و همکاری با مدیر بمنظور حسن اجرای امتحانات.
38 ـ تماس و ارتباط با اداره آموزش و پرورش بمنظور رفع مشکلات احتمالی کارکنان مدرسه و کوشش در زمینه دفع موانع در حد امکان.
39 ـ شناسائی کارکنان علاقه مند، شایسته و فعال و معرفی به مقامات ذیربط جهت تقدیر و تشویق آنان و همچنین شناسائی افراد کم کار و سهل انگار و خاطی و معرفی آنان به اداره متبوع جهت اقدام لازم.
40 ـ پاسخگوئی به سئوالات اولیای دانش آموزان و دیگر مراجعان مربوط.
41 ـ نظارت بر تنظیم و استفاده صحیحی و کامل از دفتر کلاسی روزانه دانش آموزان از سوی معلمان و مراقبت در نگهداری آن.
42 ـ انجام وظایف کارکنان اداری مدرسه در غیاب آنان با همکاری دیگر کارکنان و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه.
درباره این سایت